Rola przedszkola w rozwoju dziecka

0
171

Wielu rodziców, których dziecko od kilku miesięcy regularnie uczęszcza do przedszkola zauważa, że rozwinęło się w wielu sferach – zarówno intelektualnych jak i emocjonalnych. Wiemy jednak, że wielu rodziców jest przed tym momentem. Wszystkim mamusiom i tatusiom, którzy nie wiedzą czego się spodziewać i są pełni obaw jak ich dziecko odnajdzie się w nowym miejscu mamy radę – posłanie malucha do przedszkola, to najlepsze co możecie dla niego zrobić. Żadna opiekunka, babcia a nawet Wy sami, nie zagwarantujecie swojemu dziecku takich możliwości rozwoju, jak ma to miejsce w placówce oświatowej. Przedszkole jest szalenie ważnym etapem w dojrzewaniu każdego człowieka.

Nauka przez zabawę – czy to działa?

Kluczową zaletą przedszkola jest to, że właśnie w tym miejscu dziecko uczy się poprzez zabawę. A nie od dziś wiadomo, że spontaniczna zabawa to wielka wartość. Rozwija dziecko we wszystkich sferach: emocjonalnej, umysłowej, fizycznej i społecznej. W zależności od dojrzałości dziecka, jego umiejętności, czy po prostu wieku, formy zabawy różnią się między sobą. Dobre przedszkole proponuje zarówno maluchom jak i ich rodzicom szereg rozwiązań, które angażują dzieci i skłaniają do jeszcze silniejszego eksplorowania świata. Nierzadko takie zaangażowanie zmienia się w prawdziwą pasję. Ta z kolei przekłada się na szkolny i życiowy sukces. Nauka przez zabawę działa, szczególnie jeśli zorganizujemy ją tak dobrze jak Luboń przedszkole.

Innowacyjne metody nauczania maluchów

Właśnie w tym przedszkolu cała kadra dąży do tego, by zapewnić dzieciom jak najlepsze warunki do rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i fizycznego. Innowacyjne metody nauczania i nietypowe rozwiązania edukacyjne mają na celu dostarczenie im wiedzy, umiejętności i sprawności, niezbędnych do sprostania wymaganiom stawianym dzieciom w przyszłości. Żłobek czy przedszkole powinno być miejscem, gdzie dzieci poznają świat z różnych perspektyw. Wybór odpowiedniej placówki jest na tym pierwszym etapie edukacji kluczowy. Właśnie to, do czego przywyknie dziecko w tym czasie, będzie owocowało w przyszłości.